Podpisaliśmy umowę z MPK Poznań!

Najnowsze aktualności

  • Znów zagraliśmy z WOŚP <3

    13 lutego 2024

    Z okazji 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy ze wsparciem Mateusz buduje wystawiliśmy dwie licytacje: model tramwaju Moderus Gamma LF 05 AC …

    więcej...

  • Historia ZNTK – POSZUKIWANA!

    8 maja 2023

    Sięgamy do korzeni, zgłębiamy historię i szukamy wszelkiego rodzaju materiałów i opracowań związanych z historią poznańskiego ZNTK, działającego po 1900 …

    więcej...

Nowoczesne, całkowicie niskopodłogowe, z szeregiem rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komfort podróży – takie będą tramwaje Moderus Gamma, które wyprodukujemy dla poznańskiego MPK. 


Dnia 21 lutego 2017 podpisaliśmy umowę z MPK Poznań na dostawę 50-ciu niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma. Oficjalna ceremonia miała miejsce na terenie zajezdni tramwajowej „Franowo”, a wśród zaproszonych gości był m.in. Prezydent Poznania pan Jacek Jaśkowiak. Jest to największe w historii zamówienie na dostawę niskopodłogowych tramwajów realizowane przez MPK Poznań oraz przez nas. Obejmuje ono dostawę 30-stu tramwajów jednokierunkowych i 20-stu dwukierunkowych jak i specjalistycznego wyposażenia do obsługi zamówionych pojazdów. Pierwsze tramwaje zostaną dostarczone latem przyszłego roku.

Tramwaje Moderus Gamma jakie zaoferowaliśmy Poznaniowi to całkowicie niskopodłogowe, niespełna trzydziesto-dwu metrowe pojazdy. Tramwaje jednokierunkowe na pokład będą mogły zabrać jednocześnie 240 pasażerów, z czego 60 na miejscach siedzących, a dwukierunkowe odpowiednio 230 i 50. W tramwaju zostaną zabudowane ładowarki do smartphone’ów i tabletów. W przestrzeni pasażerskiej zostanie wyznaczone specjalne miejsce dla wózka inwalidzkiego, dziecięcego jak i dla roweru. Rozkładana platforma ułatwi wjazd do wnętrza pojazdu osobom na wózkach inwalidzkich czy matkom przewożącym swoje dzieci w wózkach. Pojazd będzie napędzany przez 8 silników odzyskujących energię podczas hamowania. Wszystkie pojazdy zostaną przystosowane do instalacji superkondensatorów. Wnętrze przedziału pasażerskiego będzie w pełni klimatyzowane.

Dużą uwagę poświęcono ergonomiczności kabiny motorniczego – będzie ona w pełni klimatyzowana, wyposażona w fotel posiadający aktywne podłokietniki ułatwiające sterowanie pojazdem. W kabinie do dyspozycji motorniczego zostanie zabudowana lodówka, gniazda 230 V i USB.

Realizacja tak dużego przedsięwzięcia będzie możliwa dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas projektów współfinansowanych przez NCBR i Unię Europejską w ramach programu Demonstrator+ oraz Innotech, zrealizowanych we współpracy z Politechniką Poznańską.