Podpisaliśmy umowę na tramwaje dla Łodzi!
26 lutego 2020 odbyło się oficjalne podpisanie umowy na dostawę 30 tramwajów Moderus Gamma dla Łodzi. Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg w listopadzie 2019 i spośród czterech oferentów wybrany został Modertrans Poznań, z uwagi na najkorzystniejszą relację ceny i rozwiązań technicznych. O wyborze decydowały cena (60%), parametry techniczo-użytkowe (15%) oraz funkcjonalność wagonu i rozwiązania techniczne (25%). Zaproponowany przez nas tramwaj, który trafi do Łodzi, to niskopodłogowy model, w dodatku

26 lutego 2020 odbyło się oficjalne podpisanie umowy na dostawę 30 tramwajów Moderus Gamma dla Łodzi. Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg w listopadzie 2019 i spośród czterech oferentów wybrany został Modertrans Poznań, z uwagi na najkorzystniejszą relację ceny i rozwiązań technicznych. O wyborze decydowały cena (60%), parametry techniczo-użytkowe (15%) oraz funkcjonalność wagonu i rozwiązania techniczne (25%).
Zaproponowany przez nas tramwaj, który trafi do Łodzi, to niskopodłogowy model, w dodatku pięcioczłonowy i oparty na 4 wózkach (w tym również wózkach skrętnych) – to pierwsza taka konstrukcja w Polsce. Skrętne wózki znacznie ułatwiają eksploatację tramwajów, zmniejszają zużycie kół oraz torowiska. Zastosowana konfiguracja zapewni również szerokie przejścia wewnątrz tramwaju. W dostarczanych pojazdach łącznie znajdzie się pięcioro drzwi, wszystkie podwójne, co umożliwi szybką wymianę pasażerów na przystankach. Nowoczesny design stanowił będzie rozwinięcie wielokrotnie nagradzanego tramwaju Moderus Gamma LF 01 AC. W jego projektowaniu będą brali udział designerzy europejskiej klasy, znani i cenieni w branży automotive. Wygląd tramwaju na pewno nabierze jeszcze większego wyrazu i dynamicznego charakteru dzięki czerwieni – barwom MPK Łódź.
Moderus Gamma dla Łodzi będzie dostosowany do wymagań Zamawiającego. Tramwaje będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w monitoring, informację pasażerską, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, a także miejsce do bezpiecznego przewozu rowerów. Motorniczy będzie miał do swojej dyspozycji ergonomiczną, klimatyzowaną kabinę motorniczego, wyposażoną w wygodny, pneumatyczny i regulowany fotel, zapewniający komfort pracy i wibroizolację.

„Wyzwania w projektowaniu autonomicznego tramwaju – innowacyjna kabina motorniczego”
Wspólnie z Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny i Wydziałem Architektury PP zorganizowaliśmy konkurs na innowacyjną kabinę motorniczego – zobaczcie co w swoich projektach zaproponowali studenci Politechniki Poznańskiej.
Wszystkim bardzo dziękujemy za udział, a zwycięzcom i wyróżnionym – gratulujemy!

„Pociąg do Wielkopolski” w Modertrans Poznań
Z ziemi włoskiej do Polski, czyli koniecznie zobaczcie w materiale Pociąg do Wielkopolski co słychać w naszej prężnie rozwijającej się sekcji kolejowej.